Miért jó vízben meditálni? Stresszoldás vízben!

Miért jó vízben meditálni? Stresszoldás vízben!

Biztosan észrevetted már, hogy amikor lezuhanyzol vagy lehetőséged van egy hosszabb kádfürdőzésre, az kikapcsol és segít összerendezned gondolataid, lelked megnyugszik és újra önmagadra találsz.

A víz testre-lélekre gyakorolt pozitív hatása közismert az alternatív és a hagyományos gyógyászatban egyaránt.

A hideg víznek inkább vérkeringés pezsdítő, frissítő hatása van, míg a meleg víznek megnyugtató, izomlazító, általános relaxáló hatása ismert, melyet különböző gyógynövényekkel, aromaolajakkal tovább fokozhatunk. Például a fürdővízbe csepegtetett levendulaolaj vagy -főzet megnyugtat, az eukaliptuszolaj felfrissít, tisztítja az orrot, tágítja a hörgőket.

Az egyik legegyszerűbb ingerterápia a hideg és meleg vizes zuhanyozás. A zuhanyozást mindig meleg vízzel kell kezdeni és hideg vízzel befejezni. Ezt egymás után többször lehet váltogatni, de mindig a hideg víz legyen az utolsó. A meleg vizes zuhanyozás kb. 2 percig tartson, a hideg vizes zuhanyból elég 30 mp is. Aki a hideg vizet nem bírja, az hideg vizes szivaccsal is letörölheti testét. A váltakozó hőmérsékletű víz tehát frissít, erősíti az immunrendszert, javítja a keringést, különösen jó hatással van a véredények falának edzésére, de nagyon jó a bőr rugalmasságának fenntartására is.

A víz jótékony hatása különösen jól érvényesül egy wellnessprogram vagy egy hosszabb fürdőhelyi látogatás alkalmával.A víz egyszerűen jó nekünk! kellemes mellékhatása az is, hogy vizes programok kikapcsolnak és segítenek a káros stressz feloldásában is. A vízben végzett meditációk során a víznek köszönhető pozitív testi-lelki hatások mellett a test könnyedsége, az ellazulás fokozása is különlegessége!

Akkor sem kell visszarettenni, ha nem vagy túl jó barátságban a mélyebb vizekkel vagy nem tudsz úszni, mert a meditációkat sekélyebb vizű medencében szoktam tartani, illetve szeretem a jacuzzi, kellemes és biztonságos közegét ilyenkor előnyben részesíteni.

Egy nem mindennapi technika: vízi meditációs masszázs

A vízben végzett meditációs masszázs egy sekély, meleg vízben végzett masszázs technika. A kezelés során először gyengéden lebegtetnek, ringatnak,  úgy, hogy az arc eközben a vízfelszín felett marad. A gerinc tehermentesítése mellett kézfejjel és ujjal történő masszázst alkalmaznak.

A vízi meditációs masszázs amellett, hogy kellemes élmény, általános frissítő, lazító hatása révén harmonizálja a vegetatív idegrendszert, egyensúlyba hozza a szimpatikus és paraszimpatikus működést. Ezáltal mélyebb és lassabb légzés alakul ki, csökken a pulzus, tágulnak a periférikus erek, erősödik az immunrendszer. Javul az alvás, emésztés minősége, csökken a szorongás, a stressz.

A vízben végzett meditációs masszázs különösen hasznos stresszes életmódot folytatóknak, várandósoknak, mozgásszervi problémáktól szenvedőknek. Sikerrel alkalmazzák víziszony esetén is.

A vízben végzett meditációk fokozzák tehát a stressz oldódását, előnyös hatással vannak a közérzetre, az idegi működéseket harmonizálják, a testnek ellazulást, a léleknek megnyugvást hoznak, oldják a testi-lelki blokkjainkat és az ősbizalom erősödését adják!

Gyere és próbáld ki velünk a Női Erőforrásaid Felébresztése tréningen:

Február 27-28. szombat-vasárnap különleges tréninget tartok A Női Erőforrásaid Felébresztése címmel. A személyiségfejlesztő és önmegerősítő tréning kifejezetten nőknek szól, melyben elsajátíthatod a 10 női erőforrás módszerét, szó lesz a női teremtés útjának különlegességéről és technikáiról, mindemellett pedig vízben végzett oldások és meditáció is a program része!

Bővebb információ és regisztráció Női Erőforrásaid Felébresztése – személyiségfejlesztő és önmegerősítő tréningre>>>

***

Miért jó vízben meditálni? Stresszoldás vízben!>>>

Share on facebook
Megosztás Facebookon

Szólj hozzá!