Az Andalodás művészete

Az Andalodás művészete

Egy különleges stresszkezelő és “harmónia visszaállító” módszert szeretnék nektek bemutatni, melyet méltán hívhatnánk az “andalodás művészetének”.

Heinisch MónikaHeinisch Mónikát, a módszer szülőanyját, még az egyetemi évek közös tanítási gyakorlata során fogadtam szívembe, jó tíz éve már. Együtt tanítottunk egy kihívásokkal teli évet és talán ekkor ismertük meg egymást közelebbről. Már akkor nagyra becsültem megbízható és odaadó munkájáért, odafigyeléséért és emberségéért. A természetgyógyász tanulmányainkat is együtt kezdtük. Móni évek óta magas színvonalú cikkeket ír az Ideál magazinba és egy asztrológiai önismereti módszer szülőanyja, a hozzá kapcsolódó könyv egyik írója. Tavaly ősszel egy nehezebb időszakot éltem meg, állandóan fáradt voltam. Ennek a költözésünk csak az egyik és talán a legkisebb oka. Ekkor ismertem meg az általa létrehozott honlapot (http://andalodo.hu) és módszerét, az Andalodót, mely a stresszkezelésében és általában a belső lelki egyensúly helyreállításában nyújt alternatívákat, önfejlesztési lehetőséget. Az andalodásban Móni saját készítésű zenéi és meditációi segítenek, melyet kiegészített egy alapos információs hátteret nyújtó könyvvel is.

Móninak a barátságunkon túl azt is köszönöm, hogy elkészítette az Andalodó honlapját és megalkotott egy olyan módszert, mely a bennünk rejlő erőt és öngyógyító mechanizmusokat ébreszti fel. Jó szívvel ajánlom őt és módszerét mindazoknak, akiknek a stressz leküzdése, a szorongástól a depresszióig akut problémát jelent.

Készítettem vele egy interjút, fogadjátok szeretettel:

Pozsgai Nikoletta: Móni, egy komplett, mégis könnyen érthető és használható rendszert alkottál a stresszkezelés és harmónia visszaállítás kapcsán, melyek ennek a legfőbb elemei?

Heinisch Mónika: A megbillent lelki vagy szellemi egyensúlyt visszaállítani nem egyszerű feladat, és nem is lehet egy gombnyomással elintézni. A káros stressz egy folyamat során kezd el problémát okozni, így a leküzdése is egy folyamat, méghozzá tanulás és munka. A saját tapasztalataim és kutatásaim alapján arra jutottam, hogy ezt a folyamatot négy szintre lehet osztani. (Ez természetesen mindenkinél más és más sorrendű lehet, karaktertől, neveltetéstől függően.)

Az első szint a stresszkezelés: meg kell értenünk és fel kell ismernünk a stresszt, tudatosan kell bánnunk vele. A második szint már gyakorlati megoldást kínál: a relaxációt. Az autogén tréning és a hasonló lazító módszerek testi és pszichés szinten is oldják a feszültséget. A harmadik szint a meditáció. Úgy vélem, hogy aki nem tudja kezelni a stresszt, és nem tud relaxálni, az nem tud kellemesen és hatékonyan meditálni sem. Ehhez előzőleg meg kell teremteni egy alapharmóniát a testben és a lélekben (1-2. szint). Az egészre a negyedik szint teszi fel a koronát, amit én „kreatív szellemnek” neveztem el, bár hívhatnánk önprogramozásnak is. Ez olyasféle dolog, mint az agykontroll, de a hangsúly nem a formán, hanem a tartalmon van: valóban és magabiztosan hinnünk kell abban a pozitív, harmonikus célban, amit programozunk magunknak.

PN: Milyen konkrét panaszokra, állapotokra ajánlod az Andalodó módszerét elsősorban?

HM: Főleg olyan esetekre, amikor a pszichés, lelki vagy szellemi egyensúly tartósabban felborul, akár valami konkrét esemény, körülmény, akár a stressz hatására. Ilyenkor jellemző tünetek az idegesség, a túlérzékenység, az alvászavar, a gyengeség, a hangulatzavar, a légszomj, a szapora pulzus és hasonlók. Olyankor is ajánlható, ha valaki sokszor lehangolt, és nem tudja magát „elandalítani”, avagy pozitív irányba programozni.

PN: Hogyan tud segíteni az Andalodó módszere és a honlapod?

HM: Ezen a honlapon meg lehet szerezni az alapvetően szükséges információkat, méghozzá mind a négy területről, amiket fent említettem. A tesztek nagyban segíthetnek azonosítani a panaszainkat – ha magas pontszámot érünk el ezeken, akkor mindenképpen érdemes orvost vagy pszichológust felkeresnünk. Ezenfelül a relaxáció és a meditáció alapjait is megismerhetjük. A honlapon ingyenes meditációk is találhatók, amelyek mintaként szolgálhatnak a saját meditációinkhoz.

PN: Milyen módszereket ajánlanál még a káros stressz leküzdésére?

HM: Sokféle módszer van, ezek egy részét folyamatosan igyekszem bemutatni a blogban, illetve kitérek rá a könyvben is. Szó volt a jógáról, a légzőgyakorlatokról, a mudrákról (indiai kézpozíciók), csakrameditációról, idegerősítő diétáról, tibeti tornáról, sőt a könyvben egy egész meditációs ábécét állítottam össze. A jövőben is szeretnék újabb módszereket bemutatni és megvitatni.

PN: Milyen indíttatásból hoztad létre a módszert és a hozzá kapcsolódó honlapot?

Nem szégyellnivaló, ha valakinek a lelkét vagy az idegrendszerét igénybe veszi a hétköznapi vagy egy trauma miatt kialakult stressz. Ez pusztán azt jelenti, hogy érzékeny emberek vagyunk, nem kőszobrok. Veszélyes illúzió azt hinni, hogy lesznek teljesen problémamentes időszakok az életünkben, vagy tökéletes idillre vágyakozni. A harmónia érdekében egyet tehetünk: megteremtjük azt önmagunkban. Nyilván mindenki azzal foglalkozik, ami őt személyesen is érinti, amivel problémája van, így elkezd kutatni utána, energiát fordít rá. Ami az Andalodón szerepel, számomra is egy állandó tanulási feladat. Azért hoztam létre a honlapot, mert egy időben annyira túlhajtottam magam, hogy sokkal erősebben kijöttek rajtam a szorongás jelei és egyéb tünetek, mint bármikor korábban. Tulajdonképpen ekkor világosodtam meg sok-sok kérdésben. Kaptam némi segítséget innen-onnan a kilábaláshoz, de igazából csak saját magamra számíthattam. Ez valamelyest mindenkire igaz, helyettünk senki sem teheti meg a fontos lépéseket, ugyanakkor pontosan azt az információs bázist hoztam létre, amire nekem akkor a legnagyobb szükségem lett volna.

PN: A “professzionális” segítséghez képest miben más az Andalodó?

HM: A legfontosabb az, hogy nem helyettesítheti a szakértő diagnózist és terápiát, ha arra van szükség. Ugyanakkor egy ilyen terápia kiegészítése is lehet. Azt tapasztaltam, hogy a legtöbb terapeuta ilyen vagy olyan okból csak egy módszert használ, miközben a jelentős szemlélet- és életmódváltáshoz több területre is összpontosítani kell. Fizethetünk egyszerre több szakembernek is, vagy elkezdhetünk valami saját terápiát. Ez utóbbihoz nyújtok támpontokat. Azért hátránya is van: az Andalodó nem képes megadni azt a személyes kontaktust vagy közösséget, ami bizonyos embereknek kell a megerősödéshez, hiszen ez csak egy honlap.

PN: Szerinted a nőknek mire kell jobban odafigyelniük a testi-lelki harmóniájuk fenntartásához?

A nőkre hatalmas teher hárul a sok szerep miatt, amelynek a mai világban meg kell felelniük. Majdnem mindenben olyan jónak kell lennünk, mint a férfiaknak, és még minden másban is, amiben csak a nők lehetnek jók, vagy amit a nőktől várnak el. Ha ez komoly stresszt okoz, valahogy ellensúlyozni kell. A másik a gyereknevelés: a kisgyerekek még össze vannak kötve az anyukájukkal, és a tudat alá söpört stresszt is erősen érzékelik. Kimondva vagy kimondatlanul átveszik a szülők – főleg az anya – stresszkezelési szokásait, így olyasmit kell nekik mutatnunk, amit mi már meggyőzően tudunk gyakorolni.

***

Jó hír:

A cikkben említett stresszkezeléshez szükséges 4 szintről Móni írt 4 cikkből álló sorozatot, melyet már holnaptól olvashattok itt az oldalon!

***

További konkrét gyakorlati tanácsok a harmónia beprogramozásához minden életterületen a http://andalodo.hu-n!

Share on facebook
Megosztás Facebookon

Szólj hozzá!