Milyen a kapcsolatod a vízzel?

Milyen a kapcsolatod a vízzel?

A víz az öt ősi elem közül talán a legközelebb áll hozzánk, hiszen ez az első elem, amit az anyaméhbe megismerünk. A  víz eleme  különösen közel áll a nőkhöz, egyrészről a víz jellemzői miatt, másrészről a vízhez társított szimbólumvilág kapcsán mindig is amolyan női elemnek tartották.

A szimbólumok nyelvén a víz eleme az érzelmekhez köthető és a gazdag érzelemvilág egyik női erősségünk.

De mit jelent az, ha valaki nincs jóban a vízzel?

Aki nem tud úszni, vagy a vizes közeg kifejezett félelemérzetet, szorongást vált ki belőle, annak szinte mindig gondot okoznak a lelki elengedések is. A szorongás eredhet magzati kori stresszből, konkrét megélt vízzel kapcsolatos negatív élményből, de lehet akár generációs örökségünk vagy inkarnációkon átívelő problémánk.

Az, hogy valaki nincs jóban a vízzel általában azt is jelenti, hogy kevésbé képes átadni magát a víznek (ha egyáltalán bele tud menni medencékbe, természetes vizekbe), mely egyúttal azt is jelenti, hogy az ún. ősbizalma kifejezetten alacsony, nem bízik meg embertársaiban, nem hisz a gondviselésben és önmagában sem.

Rüdiger Dahlke szerint az úszás nem elsősorban technika kérdése, hiszen minden ember képes mozdulatlanul lebegni a víz felszínén. A nehézséget leginkább az okozza, hogy a lebegéshez át kell magunkat adnunk a víznek. Ezért tartja ideális közegnek a vizet az elengedési gyakorlatokhoz. Szerinte aki megtanulta, hogy jól érezze magát a vízben, az már megbékélt lelke egy részével, és sokat tett az elengedésért (elengedettségért).

Az elengedés egyfajta lehetőség önmagunk felszabadítására

A halál és a nagyobb válságok utáni újjászületések mind nagyfokú elengedés-élményeket követelnek és hoznak számunkra. Ha valaki fél a haláltól, a betegségektől,  a szeretett személyek elvesztésétől (…és hányan vagyunk ezzel legalább egy kicsit így:), akkor érdemes az elengedéseket tudatosan, kontroll alatt gyakorolni, hogy amikor az élet “spontán” úgy hozza, akkor is képesek legyünk elengedni mindazt, aminek és akinek mennie kell.

Hogyan lehet tudatosan gyakorolni az elengedést?

1. meditációban

2. légzésgyakorlatokkal

2. rendrakással, szanálással

3. vízben végzett meditációval (ez utóbbit a február 27-28-i Női Erőforrásaid Felébresztése című tréningen is kipróbálhatod >>>! Akinek első gondolatra ez merésznek tűnik, azt hadd nyugtassam meg, a gyakorlásnak az a lényege, hogy ne legyen benned szorongás, tehát csak olyan mértékig kell belemennie mindenkinek, amennyire még biztonságban érzi magát. A biztonságérzet növelésére külön oda fogok figyelni!)

***

Olvass bővebben a vízben végzett meditáció különleges hatásáról:

Miért jó vízben meditálni? Stresszoldás vízben!>>>

***

Share on facebook
Megosztás Facebookon

Szólj hozzá!